08 June 2006

Bagaimana Hendak Menjadi Jutawan

Hello pembaca setia d3LY.blogspot,

Hari ini agak lewat saya postkan tips.. Ini kerana terdapat masalah pada blogspot yang menyebabkan saya tidak boleh sign in.Tak apalah janji saya akan sentiasa memberikan post terbaik.

Ok,pada kelmarin ada kawan saya mengajak saya menyertai Jualan Langsung(MLM) yang memerlukan kita membelanjakan RM2000... Ahh..Banyaknya maklumlah saya masih seorang pelajar.Saya memberikan alasan tiada duit dan yang paling menarik ialah ideanya yang menyuruh saya meminjam RM10 daripada 200 orang nicklist dalam telefon bimbit jadi cukuplah RM2000. Wah menarik sungguh idea yang dicadangkan oleh beliau.(walaubagaimanapun saya menolak kerana MLM tidak sesuai untuk pelajar).

Tetapi cuba anda bayangkan begitu mudah untuk menjadi JUTAWAN jika anda ambil RM10 dari 100,0000 orang dan anda sendiri fikirkan bagaimana cara anda untuk mengambil RM10 dari orang... Renungkanlah tips pada hari ini.

Jumpa Lagi Salam Cemerlang.

6 comments:

Anonymous said...

Walaupun post ari ini lambat namun ia memang cool... tapi bagaimana caranya nak ambil RM10 daripada orang lain LABANON!!

Labanon said...

Heheh cara itu kene fikirkan sendiri.. jika saya tahu dah lama saya jadik jutawan!!

Breadwinner said...

Ke ko nak pinjam RM10 ngan aku????

Breadwinner said...

dan adakah dalam 100,000 orang tu adalah lintah darah yang mencekik darah peminjam??? Hati-hati jika menggunakan cara ni...

Anonymous said...

AKu rasa korang silap tu...

formula ambil RM10 dari 100,000 orang..lambat cara nak jadi kaya...

Lai senang ambil RM10 dari 1000 orang sebanyak 10 kali...

PAsti jutawan..aku dah try ni....alhamdullilah

Anonymous said...

itu cadangan aje..pinjam RM10 dari seratus kawan...pendek kata, kalu yakin boleh lakukan..tentu saje boleh pulangkan RM10 tu pada 100 kawan tadi dlm masa terdekat... ada juga MLM berjaya dijayakan oleh pelajar tanpa menganggu keputusan pelajaran mereka...cari duit byk cara, yg penting niat dan cara serta hukumnya..