12 June 2006

Adakah Anda Layak Menjalankan Perniagaan Internet??

Assalamualaikum kepada semua pembaca d3Ly.blogspot,

Baiklah sekarang persekolahan semesta kedua telah bermula dan saya semestinya akan sibuk dengan kerja sekolah... Huhuhu namun saya akan mencuba sedaya upaya berkongsi tips perniagaan internet setiap hari.

Terdapat Ura-ura mengatakan jika sesorang itu tidak mengetahui proggraming seperti HTML tidak dapat memulakkan perniagaan Internet.Ura-ura ini salah sekali kerana sekarang mempunyai pelbagai software yang mudah difahami untuk membina laman web yang dicipta khas untuk anda yang beginer(mcm saya).Ianya boleh dipelajari dalam masa yang singkat dan budak sekolah rendah pun boleh membina laman web dalam masa sehari apatah lagi orang yang pro macam anda.

Baiklah jika anda tidak percaya saya ambil contoh Team SaifulSham, beliau berlatarbelakangkan kejuruteraan dan dalam kejuruteraan tidak ada pembelajaran bahasa programming dan semasa bermula beliau tiada pengetahuan langsung tentang hosting,domain apatah lagi membina laman web.Sekarang Team SaifulSham merupakan antara usahawan Perniagaan Internet yang Berjaya dan dikenali ramai dengan mempunyai beberapa web perniagaan yang mendatangkan hasil yang lumayan.

Ini boleh diambil pengiktibaran bagi kita yang baru hendak bermula.Sekian saja post kali ini.

Salam Cemerlang Jumpa Lagi!!!

3 comments:

Breadwinner said...

Tapi, kalu takde benda nk diniagakan pun takpe... dlm perniagaan internet ini macam2 perkhidmatan boleh diniagakan. Contohnya kalau sesiapa ada linux server tu bolehla wat webhosting. Dan kalau nak jual ebook pun boleh...

Anonymous said...

Betulke ikut jer nak niaga ape pasti laku?? Ishh mushkil laaa....

Labanon said...

x semestinya ikut cara laa