04 July 2006

10sen

Assalamualaikum kepada semua pembaca d3ly.blogspot,

Pada tengah hari yang indah ini saya ingin menyampaikan sebuah puisi yang bertajuk 10sen.. :)

10sen..
Tanpamu ku tak dapat mengahwini seseorang,
Tanpamu ku tak dapat menjadi bebas keewangan,
Tanpamu ku tak dapat menjadi jutawan,
Tanpamu duitku tak cukup satu juta,
Tanpa kereta idamanku tidak dapat ku pandu,
Tanpa mu tak dapat ku pergi umrah,
Tanpa mu aku tak dapat bagi baki 10sen kepada pembeli,
Tanpa mu aku sayu tak dapat naik bas..

Oh begitu pentingya dirimu kepada diriku..

P/S: Jadi jika jatuh duit sepuluh sen tu kutip laa yerkk tengok begitu pentingnya duit 10sen..
*Ader sesapa nak tambah rangkap puisi tersebut dialu-alukan..

5 comments:

Anonymous said...

Okeh... aku plak...

Tanpamu RM 999999.90 tak bermakna bagiku
Tanpamu ku tak dapat nak beli eskrim milo (dijual kt kampung aku)
Tanpamu aku takleh nak menalipon kat public phone
Tanpamu takde sapa tau apa itu 10 sen
Tanpamu aku xleh nak bayar bill streamyx
Tanpamu aku x cukup duit nak beli air tin dari mesin air
Tanpamu aku tak dapat nak bagi sedekah
Tanpamu aku xleh nak beli ebook sebab x cukup 10 sen
Tanpamu ... aku xleh nak bagi sesaper sbb duit aku tinggal 10 sen je!

Anonymous said...

YO LEE...AKU TKDER COMMENT CUME OK GREAT PANTUN :)) TAPI EDIT LA POST MU TU ADA KAT Tanpa kereta idamanku tidak dapat ku pandu,

tambah mu sbelum keta...lol....hehehe :))

Labanon said...

owhh.. kk tq kerana tambah lagi pantun g-kin.. huhuhu kamal tq atas pembetulan

Anonymous said...

Gud work lebanon. Semoga PMR anda cemerlang

Labanon said...

Terima Kasih bro wan atas semangat yang diberikan..Lol bro Wan saya dah amik PMR tahun lepas... -_-"